Nikon 24-70mm f/2.8 Lens

11/01/2010, 03:29

Nikon D700 ile beraber aldığım bu lensi bir süredir hem amatör hem profesyonel işler için kullanıyordum. Kendisi ile hakkında yazabilecek kadar haşır neşir olduğumu düşündüm. Gereksiz teknik detayları Google yardımı ile bulunabilecek kaynaklara havale edip kendi deneyimlerimi ve görüşlerimi paylaşacağım.

Öncelikle klasik girişi yapayım: Nikon 24-70mm f/2.8 G ED Nikon’un ürettiği en iyi lenslerden birisi; eğer profesyonel olma yolunda ciddi adımlar atmaya niyetli bir Nikon kullanıcısı iseniz neredeyse sahip olmak zorunda olduğunuz bir lens. Etrafımda Nikon ile çalışan profesyonel fotoğrafçılar arasında bu lense sahip olmayan bir kişi bile yok.

Bununla beraber bu arkadaş bir profesyonel için ne kadar gerekli bir lens ise bir amatör için de o kadar gereksiz bir lens bence. Amatörlere tavsiye etmeyişimin sebeplerini aşağıdaki listeledim.

Hem bu lensi size satmaya çalışmadığım için hem de bütün ürün incelemeleri ilk önce avantajlardan bahsettiği için listelemeye lensin dezavantajlarından başlamak istedim (yazar burada, böyle “çok farklı bir insanımdır”, “beni sürünün içinde bulamazsınız” mesajları filan vermeye çalışıyor):

  • (eksi) Lens çok büyük, ama gerçekten çok büyük. Genel amaçlı bir lensin bu kadar büyük olması çok ciddi bir problem. Çünkü fotoğraf çekmenin öncelikli amaç olmadığı hiçbir yere götüremiyorum bu arkadaşı. Hiçbir çantanın içerisine sığmıyor, onun içine sığdığı çantanın içerisinde başka bir şey için yer kalmıyor. Üzerine parasoleyini de taktığımda iyice uzun oluyor ve manevra kabiliyetim gerçekten çok düşüyor (“onu da takmayıvereyim” diyemiyorum, zira bu profesyonel lensleri parasoleysiz kullanmak hem biraz tehlikeli hem de biraz komik oluyor). Ne kadar büyük olduğunun kafanızda canlanması için aşağıdaki fotoğrafı buldum. Lens, nispeten büyükçe bir gövdeye sahip olan D700 üzerinde takılı (fotoğraf Flickr’daki xtianyves takma adlı kullanıcıya ait):

    Nikon D700 with 24-70mm f/2.8G AF-S

  • (eksi) Çok ağır. Eşek ölüsü gibi. D700′ümün gövdesinden sadece 100 gram daha hafif, böyle bir şey olabilir mi yahu, insaf. Büyük olan şeylerin çoğu durumda ağır olduğuna ben de aşinayım ama elinize aldığınızda ağırlığı karşısında şaşırıyorsunuz, ama mesela yanınızda birileri oluyor, bozuntuya vermiyorsunuz, fakat 20 dakika sonra fotoğraf makinesini tutan eliniz ağlamaya başlıyor orada. Lensin ağırlık merkezi fotoğraf makinesinden ve dolayısıyla makineyi taşıdım destek noktasından uzakta olduğu için bileğim üzerinde alışık olmadığım yönde, dairesel bir baskı oluşturuyor (çünkü arkadaş hep aşağıya doğru bakmak istiyor, fakat fotoğraflanmaya değer şeyler çoğunluklar karşıda oluyorlar, o düşüyor, ben kaldırıyorum, üstüne bir de SB-900 takılı ise, değmeyin keyfime).
  • (eksi) Çok çok narin bir lens. Ama gerçekten çok narin bir lens (kafanızda canlanması için geçen bir kırayazdım, sonra vazgeçtim hemen). Eğer düşürecek olursanız almak için yere eğilmeyin bile. Lensi yerde bırakıp yolunuza devam edin. Darbelere dayanıksızlığın yanında bu lensi soğuk coğrafyalarda da kullanamıyorsunuz (enteresan şekilde mount’unun (fotoğraf makinesine takıldığı yer) kırıldığını okudum. Mesela Moskova’da çantanızdan çıkartıyorsunuz, makinenize takıyorsunuz, çıt, kırılıyor. “Çok soğukta işim yok, Adanalıyım ben” diyorsanız bile bu bilgiyi lensin ne kadar narin olduğuna dair bir ipucu olarak addedin. Zoom yüzüğünün çok kolay bozulduğu da ne yazık ki bilinen bir problem. Nikon garanti kapsamında tedavi etse bile, ki her zaman etmeyebiliyor, kaybettiğiniz zamana, çektiğiniz çileye değer mi? Değmez.
  • (eksi) Lens çok pahalı. İniyor, çıkıyor ama $2.000 dolar civarlarında seyrediyor (hele Türkiye’den almaya kalksanız KDV’si ile filan beraber ne kadar olur hayal bile edemiyorum açıkçası (bilmek istiyor muyum, onu da bilemiyorum)). Büyüklüğüne, ağırlığına, narinliğine bakmadan ben her yere götüreceğim deseniz bile bu sefer başına bir iş gelirse bir tane daha alamayacağınız geliyor aklıma. Özetle bu lense sahip olmak bir dert. Gerçekten. Hem psikolojik, hem fiziksel bir dert. Sahip olanlar ne dediğimi çok iyi anlıyor olabilirler.
  • (yukarıdaki maddeler ışığında tamamen kişisel bir eksi) Velhasılı bu lens bir tasa yumağı. Zira saydığım sebeplerden ötürü bu lensi elime alıp dışarıya çıkmak benim için o kadar büyük bir stres kaynağı ki kendisi ile aramızda sinüsoidal bir nefret-aşk ilişkisi var (hele düşürüp canına okuduğum 85mm lensim aklıma geldikçe neler yapabilen bir insan olduğumu, efendilik ile aramdaki mesafeyi hatırlıyorum, boynuma ağrılar giriyor).

Bu kadar eleştirmek yeter. İnsanlar bu lensi tüm bunlara rağmen kullanıyorsa bu lensin şüphesiz bir takım önemli avantajları da var, onlara geçiyorum (bu arada “dezavantajlar bana yetti, hayatta işim olmaz ço tşk. kib. by.” diyen ve lensin avantajlarını okuyup canını sıkmak istemeyenler gitmeden evvel yazının sonundaki alternatif lens önerilerine bakmak isteyebilirler):

  • (artı) Lensin keskinliği -diyafram sonuna kadar açıkken dahi- inanılmaz, tarifi neredeyse mümkün değil. Fotoğraftan %100 bir kesit alıyorum, onun keskinliğine ve detaylarına bakarken içimden “ben bu fotoğrafı küçültürken küçültme algoritması bu keskinliği heba edecek” diye geçiriyorum, o derece. Üşenmeyip size 4200×2800 piksel ebatlarındaki bir fotoğraftan 500×500 piksellik bir kesit aldım (diyafram tamamen açık):
  • (artı) f/2.8 diyafram açıklığı lensi gayet hızlı kılıyor, ışığın yetersiz olduğu durumlarda dahi makul enstantane hızları ile çalışmama olanak sağlıyor (bir iki gün önce yayınladığım bale fotoğrafları şahidimdir).
  • (artı) Işığın lens içerisindeki yüzeyler ve bileşenlerden yansıyarak lensin “içini” aydınlatması ve bu nedenle fotoğraflarda istenmeyen ışık lekelerinin oluşması bildiğiniz gibi büyük bir problem. Bu mevzu, balık gözü lensler gibi içine giren her ışık ışınının fotoğraf karesi içinde görüntü oluşturduğu lensler dışında kalan, nispeten dar açılı lenslerde çok can sıkıcı bir hâl alabiliyor. Bu konuda en başarılı lens olmayabilir, fakat lens içindeki ve mercekler üzerindeki coating bence son derece tatmin edici (zaten lensin üzerindeki N harfi ön bileşen üzerindeki nano kristal coating’in varlığını müjdeliyor, ne kadar işe yaradığından emin olmasam da yarattığı fiyat farkının hakkını verdiğini ümit ediyorum (yakında duyurulacak olan 85mm f/1.4 lensin de üzerinde bir N harfi yer alacağı söylentileri dolaşıyor)). Bu lens ile zor sayılabilecek ışık koşullarında çekilmiş iki fotoğrafa ve lensin oluşturduğu parlamalara Meren kolu tekniği ile çekilmiş bu fotoğrafı:

    ve Jamie’nin geçenlerde çektiğim şu fotoğrafını örnek verebilirim:

  • (artı) 24-70 güzel bir aralık. D700′de geniş açı olarak gayet güzel iş görüyor (bkz, üstteki fotoğraf), çok zorlayınca portre bile çekilebiliyor. Mesela geçenlerde çalıştığım Jamie’nin fotoğraflarının tamamını bu lens ile çektim, açıkçası 85mm’nin eksikliğini çok da fazla hissetmedim.

Peki 24-70 aralığına yakın bir aralığı kapsayan, f/2.8 başka, belki daha ucuz alternatifler yok mu? Elbette var. Fotoğraf ekipmanının parasını cebinden karşılayanlara, böyle külçe gibi bir lens ile ortalarda gezmek istemeyenlere o alternatiflere yönelmeyi şiddetle tavsiye ediyorum. Benim denk geldiğim bir kaç tanesi şöyle (dilerim yorumlar kısmında bu lensleri kullanmış olan kişilerin deneyimlerini ve önerilerini bulabilirsiniz):

Alternatif üç lens ile ilgili sorularınıza yanıt vermem mümkün değil. Fakat henüz sorulmamışsa sorunuzu yorumlar kısmına yazarsanız kullanmış olanların denk gelip yardım etmesi ihtimali var. Nikon 24-70mm f/2.8 ile ilgili sorularınız olursa bu yazı altında yanıt vermeye çalışacağım. Anonim sorular için ise böyle bir hesap açtım, yeri gelmişken haber vereyim: http://www.formspring.me/meren.

Tags:

“Nikon 24-70mm f/2.8 Lens” için 26 yorum yapılmış.

  1. guney

    kendisini saydigin eksiler sebebiyle yaklasik 1 yil once satmama ragmen her fotograf cekisimde ozluyorum. sonra tekrar satin almaya karar verip vazgeciyorum.

    elinizde bu lens varsa baska birseyle fotograf cekmek istemediginiz gibi fotograf cekmek de istemiyorsunuz :)

  2. Emir İmer

    İlk eksi maddesini verirken parasoley yerine iki kez bayonet yazmışsınız. :D

  3. Timuçin Hızal

    madem lens konusunda bu kadar dertlisin ve 24-70 in FF üzerindeki yeterli açı ve 2.8 in verdiği konfor, bunun yanında prime lens in kattığı fark derken vazgeçemiyorsun, peki aynı lens in canon versiyonu fiyat olarak çok daha düşük ve sonuçları gayet başarılı. neden canon u tercih etmedin? ki yazılarını takip etiğin kadarıyla D700 ardından bu lens i almışsın. D700 yerine MkII yada yeni çıkan 1DMkIV(pro çekimlere başladığını okuduğum için) tercih edebilirdin. çünkü şu anda 12mp dergicilikte ve özellikle matbaa da basılı işlerde inanılmaz yetersiz kalıyor(bazen evlilik fotoğraflarında bile). açıkçası bende yıllar önce FM2 nikon ile başladım ve radikal bir nikoncuydum. son 4 yıldır dijital gelişmeleri sıkı takip sonucunda nikonun yetersizliğine ve pahallılığına karşı canon a boyun eğdim.

  4. A. Murat Eren

    Canon’u tercih etmeyişimin çok kemikleşmiş nedenleri var, daha önceki yazılarda dile getirmiştim. Bu yüzden lensinin “bulky” ve pahalı olması yüzünden Nikon’dan vazgeçmem mimkin olmazdı :)

    çünkü şu anda 12mp dergicilikte ve özellikle matbaa da basılı işlerde inanılmaz yetersiz kalıyor(bazen evlilik fotoğraflarında bile).

    Benim şu ana kadar denk geldiğim hiç bir baskı işi 8-10 megapikselden daha fazlasına ihtiyaç duymuyordu (evlilik fotoğraflarının 20″x30″ baskıları da cam gibi oluyor). Çok büyük poster ya da afişler bastırılacağı zaman ise fraktal geometri temelli yeniden boyutlandırma algoritmaları var, öyle bir durumda 12MP ile 16MP arasında çok bir fark kalmıyor, çünkü ihtiyaç duyulan çözünürlük çok çok daha yüksek oluyor. Mesela geçenlerde 12MP bir fotoğrafım 6 metreye 4 metre büyüklüğünde basıldı, sonuç gayet tatmin ediciydi. Bununla beraber sensör alanı büyümediği sürece üzerindeki piksel sayısını arttırmaya devam etmenin ISO performansı üzerinde ciddi dezavantajları var (tamamen fiziksel nedenlerle ve kaçınılmaz bir şekilde), dolayısıyla daha fazla çözünürlüğe pek ihtiyaç duyduğumu söyleyemem açıkçası.

    Burada bu tip baskı işlerini yapan geniş sayılabilecek bir fotoğrafçı çevrem var. Nikon ya da Canon tercihinden ötürü şikayet ettiklerini görmedim henüz :)

    Selamlar.

  5. A. Murat Eren

    İlk eksi maddesini verirken parasoley yerine iki kez bayonet yazmışsınız. :D

    Aklım bir karış havada. Teşekkür ediyorum, düzelttim :)

  6. Salih Bıçakcı

    Peki bu lensi almaya gücü yetmeyenler için NIKON  24-85 MM F:2.8/4‘i tavsiye eder misin? Jamie\’nin bu fotoğrafına bayılmıştım.

  7. A. Murat Eren

    Peki bu lensi almaya gücü yetmeyenler için NIKON  24-85 MM F:2.8/4‘i tavsiye eder misin?

    Açıkçası daha önce bu lense hiç bakmamıştım, fakat şöyle bir inceledim şimdi. Gayet iyi bir alternatif gibi duruyor. Özellikle DX olmaması harika. Üstüne üstlük macro olarak da fena değilmiş: http://www.flickr.com/photos/53867600@N00/254695516

    Bokehi de çok güzel: http://www.flickr.com/photos/53867600@N00/428274643

    Keskinliği de fena sayılmaz: http://www.flickr.com/photos/jingjok/3089297358/sizes/l/

    Okuduğum eleştiriler de gayet olumlu. Yanıtım -gördüklerimden yola çıkarak- “evet, tavsiye ederim”.

  8. ulas devrim karasungur

    Canon`da pek fena sayilmaz yani :
    http://www.cinema5d.com/videolog/?p=1068
    :)

  9. Gökhan Bedir

    eren hatırlarsan d700 üstüne lens alma aşamasında DA da başlık açıp insanların fikirlerini almıştım, bunlardan biri de sendin.

    kısaca bu başlığı okuyanlara 24-70 sigma hsm yi görmediğim-denemediğim için onun dışında kesinlikle 24-85 nikonu öneririm, en açık diyaframlarda 24-70 nikon gibi iyi sonuçlar veriyor. Ben lensi almadan önce çok fazla olumlu ve olumsuz yorum okumuştum ve fiyat olarak d700 ve sigma 50mm 1.4 bütçemi bir hayli yorduğu için alternatif olarak mecburen bu lense yönelmiştim. Şu an iyi ki öyle olmuş diyorum, elbette 24-70 kadar başarılı olamaz fakat 2 el olarak 650 tl ye aldığım ve performans olarak da çok az bir farkı olduğu için içim çok rahat. lens uzunluğu ağırlığı çok ideal, tek sorun sabit diyaframlı olmaması f 4 85mm de genelde yetersiz kalıyor ben geniş açı için kullandığımdan ve 50 1.4 sigma ve 85 1.8 nikon olduğundan zaten dar açılarda ihtiyaç duymuyorum, bu arada macro özelliği de hiç yabana atılır gibi değil.

    isteyenler aşağıdaki linklerden d700 ve 24-85 le çektiğim fotoğraflara bakabilirler…

    http://magzed.deviantart.com/art/35-5-146120216
    http://magzed.deviantart.com/art/emergency-146860336
    http://magzed.deviantart.com/art/little-joshua-143783447

  10. Meren'in Fotoğraf Günlüğü » Blog Archive » Super Bowl Esnasında French Quarter, New Orleans

    [...] bu fırsat diyerek tavus kuşlarının dişileri etkilemek için tüylerini kabartması gibi 24-70mm f/2.8 lensimi havalarda sallamaya başladım. Tam ümidimi kesmek üzereydim ki bir dişi çağrılarıma [...]

  11. berkanizm

    studyo ortamın da bu lens ne kadar avantaj sağlar
    d 100 kullanıyom.makına alma ihtıyacı duyuyom 24 x85 war bende
    şimdıden tesekürler

  12. bayram yılmaz

    merhabalar
    fotoğraf makinamı değiştirmeyi planlıyorum(Nikon D300)
    iki set arasında kararsızım
    nikon d700     +    24-85    +     70-300
    canon 5d mar kII    +24-105 F4    + 70-200 f 4
    sizin tercihiniz hangi set olurdu
     
    selamlar iyi çalışmalar
     

  13. Tuluhan SATI

    Tamron 28-75 i hem filmlide hem dijitalde kullandım…(Gövdesinde motor olan versiyonunu BIM) Tamam keskin lens,ama zayıf ışıkta netleme sorunu çok can sıkıcı hatta bunaltıcı…

  14. Müjdat

    24-70′in zoom bileziğinin kolay bozulduğunu bilmiyordum.Keşke bilmeseydim.Şimdi kesin bozulacaktır.

    Ben de lensle ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum.

    Hepinizin bildiği üzere birde abisi  var  bu  lensin:70-200 Vr.Şimdilerde VRII  versiyonuda  revaçta.Onun hakkında pek bilgim yok  ama  ilk  versiyona göre  biraz kısa biraz  hafif galiba..

    24-70′ime  ağır, büyük,yer tutuyor dediğim günler  için kendisinden özür diliyorum.O aslında ufacık ve minnacıkmış.Asıl kötü olan 70-200 Vr imiş…(Ve 70-200 vr da profesyonellerin çantasında kesinlikle olması  gereken bir lens malum…)

    24-70′ten bahsetmek isterken başka lenslere  daldım.24-70 için söyleyeceğim bir  eksi özellik var.Aslında  tam eksi  sayılmaz  fizik kanunlarının doğasından kaynaklanıyor ama bazen sıkıcı oluyor.70  milimetrede ve en düşük diaframında  bile  portreleri  etraftan tam soyutlayamıyor.E ozaman 85 mm tak diyeceksiniz  ama demeyiniz.Yok zaten 85  mm.(Olsa kırmazdım ama.. :-)  )Birde  sök tak çıkar,lensi taşımışım ta oraya kadar.Çıkarınca nereye koyacağız.Çantanın içi makineye 24-70 takılı olacak şekilde  konması için dizayn edilmiş.Makine olmadan koyunca lens serbest dolaşıma başlıyor.Flaşa  çarpıyor ki  rahat kırabilir.Birine versen aklın orada kalıyor.(Geçenlerde 24-70′in bayonet tarafındaki  merceğe  birisi  parmağı ile toz temizliği yapmaya bile kalktı örneğin)Bu sebeple çekim planlarken tüm bunları akılda tutmak gerekiyor.

    Lensin bir ilginç özelliğide zom yaptığınızda boyunun kısalıyor olması.Canonun 24-70′i de aynı.Bana çok ilginç gelmişti.Bu bir eksi değil ama garip..

    Bu tür lenslerin bir eksiside makineyi bir yerden alma,çantadan çıkarma veya yerleştirme sorunları.Kaldıraç kuvvetleri,dayanak noktaları derken ben huzursuz oluyorum ve bayonet  kısmında zorlamalara sebep olabileceğimden şüpheleniyorum.Bu sebeple hep iki elle ve özenle alıyor ya da yerleştiriyorum.

    Tüm bu eksilere rağmen her türlü derde ve tasaya değecek bir  lens olduğunu da  söyleyip çenemi kapatıyorum…

  15. Muhalif Öğrenci

    Metal gövdesi olan bir lense çok narin diye yorum yapmak enteresan olmuş. Bu hassas ise plastik gövdeli lensler için ne tabir kullanıyorsunuz? Yada sizin narin olmayan lens tanımınız nedir çok merak ettim.

  16. timur

    Merhaba, 
     
    15 yıldır slr tür makinalarla fotoğraf çeken biriyim. Yakın gelecekte aşağıda listelediğim ekipmanları almaya niyetliyim;
    nikon d800
    nikon 12-24
    nikon 50mm 1.4g
    nikon 28-300
     
     
    Aslında 2-3 hafta önce 24-70 2.8 ile ilgili yazınızı okumadan önce, nikon 50mm 1.4 ve nikon 28-300 listemde yoktu. Yazınızda 24-70 2.8 in dayanıksızlığından, ufak bile olsa darbe alırsa bozulacağından bahsettiğiniz için aslında biraz korktum. Gerçi yabancı kaynakları taradığımda darbelere dayanıksızlık veya düşük sıcaklıklarda çalışma zorluğu ile ilgili bir uyarı göremedim. Birazda bunu teyit etmek, son görüşlerinizi almak için size bir danışayım dedim…
     
     
    Ben makinayı hem şehirde, hemde 20 yıldır as hobim olan dağ gezilerinde kullanacağım. Şehirde neyse ama dağlarda, makina boynumda, gün boyu belki 20-30 km yürürüm, yani şartlar biraz heavy duty.  Şimdiye kadar kullandığım ekipmanlar dağ gezilerinde bir miktar darbelere (makul şiddette) maruz kalsalarda, -5C ısılara maruz kalsalarda, bir fonksiyonel hasar almadılar. Bundan dolayı kırılgan bir objektif en son istediğim şey (tabi kırılgan olmasın derken yere atayım, kayalara çarpsında birşey olmasın demiyorum). 
     
     
    Beni korkuttuğunuz günden sonra :) ekipman seçimimi tekrar gözden geçirdim; 12-24 den vazgeçemedim, bunun dışında düşük diyaframlı objektif ihtiyacımı karşılamak için 50mm 1.4g yi ve genel kullanım amaçlı 28-300 ü almaya karar verdim. 24 ile 50mm açıklıklarda 12-24 le çektiğim fotoları croplarım, 50mm den büyükleride 50mm den corplarım diye düşünüyorum. Ama aklım hala 24-70 te…Ne yapacam bilmiyorum, uykularım kaçıyor:)
     
    Yorumlarınızı bekliyorum
     
    Timur

  17. timur

    (((((DÜZELTMEDİR)))))
    Merhaba,  15 yıldır slr tür makinalarla fotoğraf çeken biriyim. Yakın gelecekte aşağıda listelediğim ekipmanları almaya niyetliyim;nikon d800nikon 14-24nikon 50mm 1.4gnikon 28-300  Aslında 2-3 hafta önce 24-70 2.8 ile ilgili yazınızı okumadan önce, nikon 50mm 1.4 ve nikon 28-300 listemde yoktu. Yazınızda 24-70 2.8 in dayanıksızlığından, ufak bile olsa darbe alırsa bozulacağından bahsettiğiniz için aslında biraz korktum. Gerçi yabancı kaynakları taradığımda darbelere dayanıksızlık veya düşük sıcaklıklarda çalışma zorluğu ile ilgili bir uyarı göremedim. Birazda bunu teyit etmek, son görüşlerinizi almak için size bir danışayım dedim…  Ben makinayı hem şehirde, hemde 20 yıldır as hobim olan dağ gezilerinde kullanacağım. Şehirde neyse ama dağlarda, makina boynumda, gün boyu belki 20-30 km yürürüm, yani şartlar biraz heavy duty.  Şimdiye kadar kullandığım ekipmanlar dağ gezilerinde bir miktar darbelere (makul şiddette) maruz kalsalarda, -5C ısılara maruz kalsalarda, bir fonksiyonel hasar almadılar. Bundan dolayı kırılgan bir objektif en son istediğim şey (tabi kırılgan olmasın derken yere atayım, kayalara çarpsında birşey olmasın demiyorum).   Beni korkuttuğunuz günden sonra :) ekipman seçimimi tekrar gözden geçirdim; 14-24 den vazgeçemedim, bunun dışında düşük diyaframlı objektif ihtiyacımı karşılamak için 50mm 1.4g yi ve genel kullanım amaçlı 28-300 ü almaya karar verdim. 24 ile 50mm açıklıklarda 14-24 le çektiğim fotoları croplarım, 50mm den büyükleride 50mm den corplarım diye düşünüyorum. Ama aklım hala 24-70 te…Ne yapacam bilmiyorum, uykularım kaçıyor:) Yorumlarınızı bekliyorum Timur
     
    DÜZELTME için özürdilerim…

  18. kaan

    arkadaslar,bende Timur ile benzer bir sorun yasiyorum.d800 aldim ve 14-24 2,8 de aldim…fakat 24-70 2,8 ile 28-300 arasinda ciddi kararsizlik yasamaktayim.seyahatte tek lensle olayim istiyorum.Fakat keske demekte istemiyorum. yardimci olursaniz sevinirim zira benimde uykularimla ilgili sorun basladi .(bu maili 5:25 te yazdim :)

  19. timur

    Mereeenn neredesin…
     
    Çok düşündüm, 24-70 2.8 i alıyorum… Artık vebali başına:):):):)
    (D800 + 14-24 + 24-70 + ikinci el 70-200 alıyorummmm)
     
    Saygılar
    Sevgiler

  20. misafir

    merhabalar  24 70 lens düğün fotografı için uygun mudur sizce?

  21. Tahir

    Arkadaşlar  nikon D90 ve üzende nikon 17-55mm f:2.8 kullanıyordum keskin ve renk tonları çok güzeldi.fakat bu lensi ağırlığı nedeniyle değiştirmek zorunda kaldım.takas yaparak nikon 50 m f:1:4 ve Tokina 12-24 mm f:4 aldım.sizce iyi bir seçim yapmış oldummu acaba.ayrıca tokina f:4 olduğu için yetersiz ışık alıyor ve  nikondaki renkleri alamıyorum değişirzem ne almalıyım.
     
     

  22. Faruk

    Merhaba. Nikon kit olarak  d7100+18-105  aldım. Mevcut lens ile detay resimler alamıyorum. Yeni başlayan sayılırım. 2. lens olarak ne tavsiye edersiniz?

  23. eser

    Merhaba, 24-70 lensimi yaklaşık 1 aydır kullanmaktayım. Henüz toz, nem yada düşük ısı koşullarına mağruz kalmamakla birlikte güven uyandıran bir yapısı olduğunu söyleyebilirim. Belki bir bayan için kullanımı ve taşınması zor bir lens olabilir ancak bileğine güvenen arkadaşlar, alacakları imaj kalitesi karşısında ağırlığını tasa etmeyeceklerdir. (Bu noktada omuz askılarını tavsiye edebilirim) Diğer yandan prime lensleri aratmayacak bokeh kalitesinin çantanızda yer açmanıza yardımcı olacağını düşünüyorum (En azından benim beklentimi ziyadesi ile karşıladı). Lensin imkan ve kabiliyetleri, aklıma D800 acaba bu lens için üretilmiş olabilir mi sorusunu getiriyor :) (zira d800 ün yüksek mp ve ıso 800 e kadarki olağan üstü tabiatı bu lens ile avantaja dönüşüyor) Saygılar,

  24. Johna509

    Excellently written writeup, doubts all bloggers offered the same content material because you, the internet is actually a greater location. Please maintain it up! bbcakafecdbe

  25. hasan

    merhaba ben d7000 kullanıcısıyım 1 yıldır kullanıyorum ve 24 70 almak istiyorum sizce uygun olur mu (makine dx)

  26. ham

    Şu makinaya takılan kısmın çubuk kraker gibi soğukta çat diye kırılma mevzusu komik biraz :) mantıken öyle bir problemin olması ki varsa da bu lense özel olması yatmadı kafama. Onun haricinde zoom halkası sorununu bizzat yaşadım ama. Hemde durup dururken 24mm de takıldı servise götürdüm mekanizmanın içinde vida gevşemiş takılma yapmış.

Bir yorum bırakın, şanınız yürüsün